Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Steaua domină fotbalul românesc de doi ani, timp în care a câștigat două titluri în Liga 1 și a participat în grupele Ligii Europa și ale Ligii Campionilor. Performanțele realizate în „era Reghecampf” au atras parteneri economici numeroși pentru formația din Ghencea. Steaua beneficiază în acest sezon de cei mai mulți sponsori din istorie. Nu mai puțin de 17 firme sprijină echipa lui Gigi Becali, cea mai mare contribuție din punct de vedere financiar avându-o CityInsurance și Nike.
Ambii parteneri au semnat câte un contract în valoare de 500.000 de euro cu Steaua. CityInsurance a încheiat înțelegerea anul trecut, coincidență sau nu, după ce patronul Gigi Becali a fost condamnat la închisoare, ceea ce a însemnat dispariția acestuia din spațiul public. Precizarea e importantă pentru că vreme de patru ani, până la condamnarea lui Becali, Steaua nu a mai avut un sponsor principal care să fie inscripționat pe piept. Fie pentru că patronul a solicitat cel puțin un milion de euro pe sezon, fie pentru că brandurile nu voiau să își asocieze imaginea cu o echipă implicată mereu în scandaluri și care nu mai realiza performanțe notabile, cert este că CityInsurance a venit la Steaua după evenimentul semnalat mai sus.
În urmă cu patru sezoane, Steaua a avut drept sponsor principal firma Sportingbet, care oferea 750.000 de euro pe an, iar înainte de casa de pariuri, pe tricourile roș-albastre era inscripționat numele Citibank, companie care a virat în conturile Stelei și cea mai importantă sumă de bani dintr-un sezon, 1,5 milioane de euro. RAFO a fost însă primul sponsor important din „era Becali”, iar contractul era cifrat, în 2006, la aproape un milion de euro pe an.
Nike oferă și bani pe lângă echipamentul exclusivist
Celălalt sponsor important al Stelei e și în noul sezon compania Nike. De fapt, o firmă din țara noastră care e distribuitorul local autorizat al brandului nord-american a încheiat acest parteneriat cu gruparea din Ghencea. Valoarea contractului e tot de 500.000 de euro pe sezon și, pe lângă furnizarea de echipament exclusiv pentru echipa mare (echipament de joc, treninguri, echipament de prezentare, mingi, accesorii), Steaua se mai alege, conform unor surse din piață, și cu 8% din suma rezultată după vânzarea de tricouri purtând sigla echipei din Ghencea. Cum, în medie, se vând cam 5.000 de tricouri pe an la prețul de 399,99 lei/bucata, clubul mai încasează o sumă de aproximativ 160.000 de lei și de aici.
Steaua va evolua în acest sezon tot în echipamentul Nike pe care l-a prezentat anul trecut, cel cu dungi roș-albastre și cu dunga neagră la mâneci, însă va avea un nou echipament de rezervă , alături de cel vechi de culoare bleu. Tricoul va fi în întregime de culoare galbenă și are integrate culorile tradiționale ale echipei, roșu și albastru, pe guler și pe manșetele mânecilor. Pentru meciurile desfășurate în deplasare sunt disponibile două variante de șort, unul galben și celălalt albastru, precum și două seturi de jambiere, unul de culoare galbenă, cu inserții de culoare albastră în partea din spate și în zona superioară, și unul de culoare albastră cu o bandă bleumarin în zona superioară.
10% din cheltuieli, acoperite de sponsori
Ceilalți 15 sponsori care figurează pe panoul publicitar al clubului, în fața căruia fiecare jucător al Stelei e obligat să acorde declarații, își aduc contribuția cu diverse servicii, după profilul pe care îl au. De aceea e și greu de estimat exact cât la sută din bugetul clubului e asigurat din sponsorizări, dar calcule estimative indică faptul că 10% din bugetul clubului e asigurat de firmele asociate prin imagine și prezente pe panou. În afară de Nike și CityInsurance, mai există alte companii care oferă și bani, așa cum e cazul fostului sponsor principal Sportingbet, aflat în continuare printre „finanțatori”.
Steaua și-a calculat și în acest sezon un buget de aproape 16 milioane de euro, după ce la încheierea anului competițional 2013-2014 a câștigat în jur de 37 milioane de euro din toate competițiile în care a participat și din vânzarea unor jucători. Anul acesta, Steaua mizează pe o nouă participare în grupele Ligii Campionilor, performanță în urma căreia poate câștiga cel puțin 11 milioane de euro.
Sponsorii Stelei în acest sezon
Cei mai importanți sponsori ai Stelei după revoluție
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER